Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparativní analýza české a francouzské úpravy nekalé soutěže a rozbor příslušné francouzské právní terminologie s glosářem
ROŽCOVÁ, Petra
Tématem této práce je nekalá soutěž v České republice a ve Francii a rozbor příslušné francouzské právní terminologie. Práce se skládá z deskriptivní, komparativní a jazykové části. Deskriptivní část obsahuje informace o právní úpravě nekalé soutěže v České republice a ve Francii. V komparativní části je následně provedeno srovnání české a francouzské právní úpravy nekalé soutěže. Jazyková část přináší analýzu příslušných právních termínů a jejich české ekvivalenty. V případě neexistence takového ekvivalentu je navržen možný překlad. Součástí jazykové části je také francouzsko-český glosář.
Sbírka řešených příkladů z finanční matematiky pro 2. stupeň ZŠ- peníze, hospodaření domácnosti
KŘÍŽOVÁ, Markéta
Cílem této bakalářské práce je seznámit žáky základní školy se základními principy finanční gramotnosti, neboť její znalost je nezbytná pro správné rozhodování ve světě financí. Bakalářská práce je koncipována jako sbírka řešených úloh, která má sloužit žákům druhého stupně základní školy. Tato závěrečná práce se zabývá problematikou a řešenými příklady z praxe. Témata, na která je práce zaměřená, jsou reklamace, reklama, rodinný rozpočet, inflace, měnový kurz, cena výrobku/služby (DPH) a hotovostní a bezhotovostní forma peněz.
Právní a etický rámec regulace reklamy se zaměřením na nekalou soutěž v ČR
Vojtovič, Jakub ; Winter, Filip (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Tato bakalářská práce má za úkol představit právní a etický rámec regulace reklamy, přičemž poukazuje na poslední změny v této oblasti. Blížeji je pak zkoumána právní úprava nekalé soutěže, zejména srovnávací a klamavé reklamy, která s novým občanským zákoníkem zaznamenala několik změn. V teoretické části je na úvod popsán vývoj reklamy, dále práce stručně osvětluje vývoj regulace reklamy v České republice. Práce je pak rozdělena do tří hlavních kapitol, které popisují etickou samoregulaci, právní regulaci a nekalou soutěž. Praktická část obsahuje příklady sporů týkajících se klamavé a srovnávací reklamy z posledních let. Závěr shrnuje probrané oblasti a nabízí autorův názor na regulaci reklamy.
Nekalá soutěž - klamavá reklama
Kakáčková, Tereza ; Švarc, Zbyněk (vedoucí práce) ; Boháček, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá vymezením nekalé soutěže a dále také jedním z nekalosoutěžních jednnání - klamavou reklamou. Práce je rozdělena na dvě části. V rámci obecné části jsou shrnuty základní pojmy týkající se hospodářské soutěže, nekalé soutěže, reklamy a klamavé reklamy. Informace pro tuto část jsem čerpala především z české právní úpravy a knižních zdrojů. Zvláštní část je zpracovaná na základě provedených výzkumů. Cílem výzkumů bylo zjistit vztah českých spotřebitelů k reklamám obecně a v rámci kvalitativní analýzy i názory na konkrétní příklady reklam.
Problematika reklamy v podnikání a hospodářská soutěž v rámci EU.
KUPSOVÁ, Jitka
Cílem této práce je soustředit poznatky z oblasti problematiky reklamy v podnikání a hospodářské soutěže v rámci EU. Práce je zaměřena na reklamu jako takovou. Popisuje pojem reklamy, její historii, funkce, cíle{\dots}atd. Dále se pak soustředí na výběr média pro reklamu. Reklama v ČR je právně regulována jak veřejným právem, tak právem soukromým. Zároveň důležitou roli hraje mimoprávní nástroj regulace a to samoregulace za pomoci etických kodexů. Etický kodex reklamy je vydán Radou pro reklamu. Ta dohlíží na etiku a vkus reklamy. Nekalá soutěž vyjadřuje jednání v hospodářské soutěži, které je v rozporu dobrými mravy a je způsobilé přivodit újmu jiným soutěžitelům nebo spotřebitelům. Existuje několik jednání jako je klamavá reklama, podplácení, zlehčování, které označujeme jako nekalou soutěž. Hospodářská soutěž je kontrolována Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže. Ten vytváří podmínky pro podporu a ochranu. V případě porušení hospodářské soutěže existuje regulace soutěžním právem. Jako porušení chápeme například zneužití dominantního postavení, spojování soutěžitelů a zakázané dohody. V rámci práva existují sankce v případě porušení hospodářské soutěže i nekalé soutěže. Co se týká stavu reklamy v EU, pak existuje několik směrnic upravující reklamu. Globálně ale lze říci, že stav reklamy v EU je obdobný stavu v ČR.
Právní ochrana spotřebitele se zaměřením na reklamu
Dolejší, Kateřina ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Strnadová, Eva (oponent)
Tématem bakalářské práce je "Právní ochrana spotřebitele se zaměřením na reklamu". Výběr tématu byl záměrný, protože problematika právní regulace reklamy se zaměřením na spotřebitele je a bude stále aktuálnější. Denně se každý z nás, z pozice spotřebitele, setkává s působením mnoha protiprávních reklam, které se snaží ovlivnit naše spotřební chování. Na straně spotřebitele však stojí systém institucí, zákonů a organizací, které pomáhají spotřebiteli zorientovat se ve svých právech. Bakalářská práce se skládá ze 3 kapitol. První kapitola je věnována definici pojmů reklama a spotřebitel, dále je popsán historický vývoj jednotlivých zákonů souvisejících s reklamou od konce 19. století do současnosti. Následuje stěžejní kapitola "Triky užívané v reklamě", kde jsou prezentovány nejčastější počiny obchodníků v oblasti reklamy. Jednotlivé praktiky jsou definovány a stručně popsány, případně vysvětleny příkladem z praxe. Závěrečnou kapitolu "Řešení případných sporů" otvírá přehled institucí, které se regulací reklamy zabývají. V úplném závěru jsou uvedena specifikace soudního a mimosoudního řízení v oblasti reklamy. Cílem této práce bylo sumarizovat poznatky z oblasti regulace reklamy a spotřebiteli nastínit jeho práva.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.